Communiceren over bio

Hoe communiceer je over bio? Welke technieken zijn er om consumenten te overtuigen van de meerwaarde? Hoe kunnen we ervoor zorgen ze meer biologische producten in hun winkelmandje leggen? Op deze pagina vind je allerlei inspiratie en tips om mee aan de slag te gaan. Naast een ‘nudging rapport’, dat inzichten biedt in consumentengedrag en effectieve nudgingexperimenten, delen we ook waardevol campagnemateriaal.

De impact van nudging op de verkoop van biologische producten

Met nudging kun je consumenten subtiel beïnvloeden om vaker voor biologische producten te kiezen. BioForum heeft de resultaten van zijn nudgingexperimenten en consumentenonderzoeken over meerdere jaren verzameld. Tot nu toe zijn er twee rapporten verschenen: het eerste rapporteert over de experimenten van najaar 2022 tot voorjaar 2023, het tweede bevat de bevindingen van najaar 2023 tot voorjaar 2024.

Benieuwd naar effectieve communicatietechnieken om de verkoop van biologische voeding te stimuleren? De rapporten bieden waardevolle inzichten en praktische aanbevelingen.

Nudging op de winkelvloer

Campagnemateriaal

Met de campagne ‘de mooiste boodschap is bio’ willen we de consument overtuigen van de voordelen van biologische producten en dat kleine veranderingen in hun dagelijkse boodschappen al een verschil kan maken. Geef jij de campagne mee gehoor? Maak gebruik van ons kant-en-klaar campagnemateriaal, zoals social media berichten, banners, affiches, tips & tricks en informatieve productflyers!

Volg de campagne ook via Facebook en Instagram en deel onze posts.

De mooiste boodschap is bio