Communiceren over bio

Hoe communiceer je over bio? Welke technieken zijn er om consumenten te overtuigen van de meerwaarde? Hoe kunnen we ervoor zorgen ze meer biologische producten in hun winkelmandje leggen? Op deze pagina vind je allerlei inspiratie en tips om mee aan de slag te gaan. Naast een ‘nudging rapport’, dat inzichten biedt in consumentengedrag en effectieve nudgingexperimenten, delen we ook waardevol campagnemateriaal.

De vraag naar biologisch stimuleren op de winkelvloer

Ontdek de impact van ‘nudging’ in ons nieuwste rapport, ontwikkeld in samenwerking met Bionext.

Het rapport biedt diepgaand inzicht in consumentengedrag en de resultaten van nudgingexperimenten die zijn uitgevoerd tussen september 2022 en december 2023 in zowel Vlaanderen als Nederland.

Leer over verschillende communicatietechnieken die de verkoop van biologische voeding kunnen stimuleren. Dit rapport deelt praktische inzichten specifiek gericht op de sector.
Download het rapport voor meer informatie.

Nudging op de winkelvloer

Campagnemateriaal

Met de campagne ‘de mooiste boodschap is bio’ willen we de consument overtuigen van de voordelen van biologische producten en dat kleine veranderingen in hun dagelijkse boodschappen al een verschil kan maken. Geef jij de campagne mee gehoor? Maak gebruik van ons kant-en-klaar campagnemateriaal, zoals social media berichten, banners, affiches, tips & tricks en informatieve productflyers!

Volg de campagne ook via Facebook en Instagram en deel onze posts.

De mooiste boodschap is bio